Vokietija

VOKIETIJA  2017-10-22 – 2017-10-28

Sekmadienis

7 valandą ryte iš Vilniaus oro uosto išvykome į Kijevą, kur mūsų laukė persėdimas į Diuseldorfą. Atvykę ten, sulaukėme vietinio traukinio į Andernachą - miestelį, kurio mokykloje vyks projekto MIGRATION MATTERS veikla visą artėjančią savaitę.  Čia mus vakare pasitiko priimančiosios šeimos, su kuriomis turėjome galimybę susipažinti internetu jau anksčiau. Po vakarienės ėjome miegoti, nes kitądien laukė oficiali projekto programos pradžia.

Pirmadienis

Anksti ryte atvykome į mokyklą.  Išvydome maždaug 20 žmonių grupę. Mokiniai ir mokytojai buvo atvykę iš skirtingų 8 Europos šalių. Su jais tarptautinėse grupėse  laukė darbas artimiausias 5 dienas. Pažaidėme susipažinimo žaidimų, nupiešėme plakatą-lagaminą, į kurį sudėjome visus savo kelionės lūkesčius, vietiniai mokiniai mums papasakojo apie Andernacho miestelį ir rinkome gražiausią mokinių sukurtą projekto ,,Migration matters” logotipą. Vėliau pasiskirstėme į mažas komandas, žaidėme orientacinį žaidimą miestelyje, sekdami paruoštas užduotis, pvz., nueiti į kepyklą ir sužinoti, koks yra specialus savaitės pasiūlymas. Pirmoji diena mokykloje buvo nesunki, bet kupina naujų nuotykių. Sugrįžę namo pailsėjome, valgydami su naujaisiais šeimos nariais papasakojome vieni kitiems apie gyvenimą Lietuvoje ir Vokietijoje, o vakarą praleidome žaisdami įvairius stalo žaidimus.

Antradienis

Nuo 8 valandos ryto pasiskirstėme į naujas tarptautines grupes ir praleidome dieną imdami interviu iš migracijos srityje dirbančių žmonių. Mūsų grupė vyko į ,,Haus der Familie” - organizaciją, padedančią žmonėms surasti namus emigrantams, suteikianti jiems maisto ir būtinų reikmių. Grįžę į mokyklą parengėme pristatymą, kurį visi išgirs penktadienį. Po pietų pertraukėlės išėjome aktyviai praleisti laisvalaikį kopinėjimo, skvošo ir badmintono centre ,,Kandi Turm”. Pasibaigus oficialiai programai vakarą praleidome Neuwied mieste su šeimomis žaisdami biliardą.

Trečiadienis

Iš pat ryto, pasiskirstę į keturias grupes, pradėjome darbą migracijos temomis. Mūsų užduotis buvo nupiešti didelį pasaulio žemėlapį ir kuo kūrybingiau pateikti informaciją apie Europos imigrantų kilmę, jų migracijos kelius ir kitus faktus, kuriuos taip pat pristatysime penktadienį. Padarę darbą turėjome laisvo laiko miestelyje, o po pietų išvykome į Drachenfels kalną, kurio viršūnėje mūsų laukė Drachenfels pilies griuvėsiai bei įspūdingas gamtovaizdis.

Ketvirtadienis

Šįryt karpėme jau namie Lietuvoje paruoštą Vilniaus siluetą, kurį pakabinome mokyklos mokytojų kambaryje. Vėliau, devintą valandą, traukiniu su mokiniais ir mokytojais išvažiavome į turistinį miestelį Cochem, kuriame aplankėme didingą ant kalno viršūnės stovinčią Reichsburg pilį. Ten sužinojome jos istoriją, išvydome pilies vidų ir grožėjomės nuostabiais panoraminiais Vokietijos gamtos vaizdais. Vėliau Mosel upe laivu plaukėme į Ernst kaimelį, o ten vokiško maisto restorane sočiai papietavome. Jau sutemus grįžome namo.

Penktadienis

Šiandien laukė sunkiausia diena mokykloje. Pristatėme per visą savaitę padarytą darbą didelei mokytojų ir mokinių auditorijai, o po to keliavome į Andernacho savivaldybę ir susitikome su miesto meru Achim Hütten. Po pažinties paskutinįkart praleidome laisvalaikį mieste, o 18.00 kartu su priimančiosiomis šeimomis ir mokytojais susirinkime į atsisveikinimo vakarėlį mokykloje. Dar artimiau susipažinome ir pašokome kartu su projekto dalyviais bei juos priimančiaisiais vokiečiais ir vėlai vakare grįžome namo. Jau kitą rytą laukė ankstyva kelionė namo.

Šeštadienis

Su priimančiomis  šeimomis 5.30 išvažiavome į traukinių stotį. Po pusvalandžio atvažiavo traukinys, kuriuo važiavome Diuseldorfo oro uosto link. Teko atsisveikinti su savo šeimomis. Tai neabejotinai buvo sunkiausias visos savaitės uždavinys. Visą kelią atgal vis prisimindavome nuotykius ir juokingus įvykius, patirtus per paskutines 5 dienas. Laikas praskriejo neįtikėtinai greitai ir vis dar negalim patikėti, kad ši kelionė buvo tokia sėkminga ir kupina naujų patirčių. Susipažinome su dešimtimis naujų draugų, įgijome bendradarbiavimo įgūdžių, lavinome anglų ir vokiečių kalbos žinias ir praplėtėme savo akiratį. Galiu drąsiai teigti, kad Erasmus+ patirtis yra nepakartojama.